Høy kvalitet
Til kassen
Totalt: 0
Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-

Ordrer blir pakket og sendt samme dag eller neste virkedag!

Gehwol

Begynnelsen på et kvalitetsmerke som nå har over 140 års erfaring med utvikling av fotpreparater.

I året 1868 overtok drogerihandleren Eduard Gerlach kolonialvareforretningen, som ligger i Lübbecke i det tyske fylket Westfalen, etter sin far Ludwig, og utvidet den med en "drogehandel". Med sitt drogeri - den gangen det første i området - etablerte Eduard Gerlach basisen for et blomstrende familieforetak som er internasjonalt anerkjent og som, med merke GEHWOL, er blitt til et synonym for fotpleie. Eduard Gerlach gjelder som pionér innen den moderne fotpleien - med rette, ettersom han utviklet den første industrielt fremstilte salve med forebyggende og lindrende virkning ved fotplager.

Herved kom hans personlige erfaringer og faglige viten til hjelp. Som soldat hadde han selv opplevd hvor ulidelig smertende såre føtter kunne være. Som drogist lyktes det ham å blande umettete fettsyrer, mineralske glidemidler og desinfiserende, eteriske oljer på en slik måte at han i 1882 kunne selge "E. Gerlach's Präservativ Cream". Hans markedsprodukt fikk en rivende omsetning. Takket være spesialkremens unike egenskaper og dens industrielle fremstillingsmåte, klarteEduard Gerlach som førstemann å produsere et fotpleiemiddel i store mengder som også var fordelaktig i pris og alltid av samme kvalitet. 

 
Bilde av Gehwol Fusskraft Herbal Bath 400 gr
Bilde av Gehwol Fusskraft Soft Feet Bath
Bilde av Gehwol Fusskraft Soft Feet Butter
Bilde av Gehwol Fusskraft Soft Feet Cream
-41%
Bilde av Gehwol kampanje!
509,- 300,-
Bilde av Gehwol Soft Feet Butter 50 ml ...
Viser 1 til 8 (av 8 produkter)

Først med dette ble fotpleie overkommelig for en større del av befolkningen og forutsetningen laget for   en generell bevissthet om fotpleie. Dette var utgangspunkt for en ny epoke innen fotpleien. Eduard Gerlach fikk uttallige internasjonale utmerkelser for sin "Präservativ Cream".

Fra familiebedrift til industriforetak 

Etter Eduard Gerlachs død i 1910 overtok hans sønn med samme navn familiebedriften og utvidet den til å bli et mangfoldig industriforetak, som kom seg i god behold gjennom to verdenskriger og alle økonomiske kriser som følge av konsekvent og kundeorientert innovasjonskraft. Siden 1978 er Klaus Gerlach-Meinders og JobstPeter Gerlach-von Waldthausen lederne for dette tradisjonsfirma som i 2008 hadde en omsetning på nesten 400 mill. NOK.